CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY DAN INTERNAL MEDIA SEBAGAI PEMBENTUK CITRA PERUSAHAAN DI BIDANG PUBLIC RELATIONS

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Dewi Winarni Susyanti

Abstract

Corporate Social Responsibility and Internal Media is an image-forming tool for the company, and is to give publicity to its public image. Corporate Social Responsibility (CSR) at PT Energizer Indonesia is a corporate program as a form of community responsibility to help the problems of society in the economic, social and environmental, in order to achieve sustainable development goals. CSR program is done through a wastewater treatment system with the Waste Water Treatment. The system is designed to prevent environmental pollution, in order to assist communities in wastewater treatment and keep the surrounding environment. Through this program, the company has noticed some of the needs of society and keep the surrounding environment from the hazards of pollution. Activities undertaken by the CSR and Internal Media can be used as media publicity and communications to provide imaging of the internal public companies, namely the management and employees

Key words: corporate social responsibility (CSR), internal media, responsibility, environment, publishing media, public relation.
________________________________________________________________________________


Abstrak

Corporate Social Responsibility dan Internal Media merupakan alat pembentuk citra bagi perusahaan, dan merupakan publisitas untuk memberikan pencitraan kepada publiknya. Corporate Social Responsibility (CSR) di PT Energizer Indonesia merupakan program perusahaan sebagai bentuk tanggung jawab terhadap masyarakat untuk membantu permasalahan masyarakat di bidang ekonomi, sosial dan lingkungan, dalam rangka mencapai tujuan pembangunan berkelanjutan. Program CSR dilakukan melalui pengolahan air limbah dengan sistem Waste Water Treatment. Sistem ini dibuat untuk mencegah pencemaran lingkungan, agar dapat membantu masyarakat dalam pengolahan air limbah dan menjaga lingkungan sekitar. Melalui program ini, perusahaan sudah memperhatikan sebagian kebutuhan kehidupan masyarakat dan menjaga lingkungan sekitar dari bahaya pencemaran. Kegiatan yang dilakukan oleh CSR dan Internal Media dapat dijadikan sebagai media publisitas dan komunikasi untuk memberikan pencitraan kepada publik internal perusahaan, yakni para pimpinan dan karyawan.

Kata Kunci: tanggung jawab perusahaan, media internal, lingkungan hidup, media publikasi, hubungan masyarakat.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

Author Biography

Dewi Winarni Susyanti, Politeknik Negeri Jakarta

Jurusan Administrasi Niaga
How to Cite
Susyanti, D. W. (2013). CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY DAN INTERNAL MEDIA SEBAGAI PEMBENTUK CITRA PERUSAHAAN DI BIDANG PUBLIC RELATIONS. Epigram, 9(1). https://doi.org/10.32722/epi.v9i1.47