THE COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING: REVIEW ON OWN EXPERIENCE IN ELT AT ENGLISH DEPARTMENT, SRIWIJAYA STATE POLYTECHNIC, PALEMBANG

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Sri Gustiani

Abstract

The knowledge about English Language Teaching (ELT) methods/approaches will guide the action of teachers of English in classroom. The reasons in choosing the best ELT method/approach will be depended on various factors. However, the ELT method/approach is supposed to facilitate the students to be competence in English. Using the Communicative Language Teaching (CLT) is aimed to carter the students’ need in communicative competence. Curriculum, students’ needs and facilities are extents to call CLT in ELT at of English Department concentration in tourism and hospitality industry.

Keywords: English Language Teaching, Communicative Language Teaching.

__________________________________________________________________________

Abstrak

Pengetahuan tentang metode/pendekatan dalam Pengajaran Bahasa Inggris (English Language Teaching/ELT) akan memandu kegiatan guru bahasa Inggris di kelas. Alasan menggunakan metode/pendekatan terbaik dalam ELT tergantung pada berbagai faktor. Namun, metode itu sendiri seharusnya memfasilitasi siswa untuk menjadi kompeten dalam Bahasa Inggris. Menggunakan metode Pengajaran Bahasa Komunikatif (Communicative Language Teaching /CLT) ditujukan untuk memenuhi kebutuhan siswa akan kompetensi komunikatif. Kurikulum, kebutuhan mahasiswa dan fasilitas adalah beberapa alasan untuk menggunakan CLT dalam ELT pada Jurusan Bahasa Inggris konsentrasi pariwisata dan industri perhotelan, Politeknik Negeri Sriwijaya.

Kata Kunci: Pengajaran Bahasa Inggris, Pengajaran Bahasa Komunikatif.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

Author Biography

Sri Gustiani, Sriwijaya State Polytechnic, Palembang

Department of English
How to Cite
Gustiani, S. (2013). THE COMMUNICATIVE LANGUAGE TEACHING: REVIEW ON OWN EXPERIENCE IN ELT AT ENGLISH DEPARTMENT, SRIWIJAYA STATE POLYTECHNIC, PALEMBANG. EPIGRAM (e-Journal), 9(1). https://doi.org/10.32722/epi.v9i1.42