Pengaruh Kualitas Produk Sari Roti Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Mahasiswa Administrasi Niaga Politeknik Negeri Jakarta)

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Nur Aini
Dewi Winarni Susyanti
Azwar azwar

Abstract

The influence of Product Quality to Purchasing Decision of Sari Roti. Department of Business Administration, Politeknik Negeri Jakarta, 2017.


The purpose of this research is to analyze the influence of Product quality against the Purchasing Decision. The brand image variables hasfive indicators. 1)performance, 2)features, 3)durability, 4)estethic, 5)perceived quality. While the Purchasing Decision variables having four indicators, 1)stability of the product, 2)always buy the product, 3)recommend the brand to others and 4)repurchasing.The research of quantitative approaches to wear by using purposive sampling technique, namely the determination of the sample with a particular consideration. The number of samples used in this research about 81 respondents. The results of this research showed that variables of product quality has positive influence on the customer loyality of Go-Jek in Business Administration student, Politeknik Negeri Jakarta. Because in this study, the 49,8% of the purchasing decision of Sari Roti can be influenced by product quality. While the rest of 51,2% is explained by other factors outside the model analyzed.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

References

  1. Abdullah, Thamrin dan Francis Tantri. 2012. Manajemen Pemasaran. Depok: PT Raja Grafindo Persada.
  2. Akdon & Ridwan. 2008. Aplikasi Statistika dan Metode Penelitian untuk Administrasi & Manajemen. Bandung: Dewa Ruchi.
  3. Hurriyanti, Ratih. 2015. Bauran Pemasaran dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabeta.
  4. Jasfar, Farida. 2009. Manajemen Jasa. Bogor: Ghalia Indonesia.
  5. Kotler, Philip. 1995. Marketing Jilid II. Jakarta: Penerbit Erlangga
  6. Kotler, Philip; Armstrong, Garry. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran, Jilid 1, Jakarta: Erlangga.
  7. Kotler, Phillip dan Kevil Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi ke 13 Jilid 2. Jakarta: Erlangga.
  8. Kountur, Ronny. 2009. Metode Penelitian untuk Penulisan Skripsi dan Tesis, Manajemen PPM. Jakarta.
  9. Limakrisna, Nandan dan Todi Parulian Purba. 2017. Manajemen Pemasaran Teori Dan Aplikasi Dalam Bisnis Edisi 2. Jakarta: Mitra Wacana Media
  10. Nitisusastro, Mulyadi. 2012. Perilaku Konsumen dalam Perspektif Kewirausahaan. Bandung: Alfabeta.
  11. Noor, Juliansyah. 2011. Metodologi Pemasaran. Edisi ke 2. Jakarta: Damar Mulia Pustaka.
  12. Sudaryono. 2014. Perilaku Konsumen. Cetakan Pertama. Jakarta: Lentera Ilmu Cendekia
  13. Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif R&D. Bandung: Alfabeta.
  14. Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Kombinasi. Bandung: Alfabeta.
  15. Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif R&D. Bandung: Alfabeta.
  16. Sutojo, Siswanto. 2009. Manajemen pemasaran untuk eksekutif non-pemasaran. Jakarta: PT Damar Mulia Pustaka.
  17. Suyanto, Bagong dan Sutinah. 2011. Metode Penelitian Sosial Berbagai Alternatif Pendekatan Edisi Revisi. Jakarta: Kencana.
  18. Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi ke 2. Yogyakarta: Penerbit Andi.
  19. Yusuf, A Muri. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan Penelitian Gabungan. Jakarta: Prenadamedia Group